keskiviikkona, lokakuuta 25, 2006

Xela

Vihdoin viimein, mahdollisimman hankalasti ja hitaasti, mutta pääsimme Guatemalaam. Joskus sitä miettii omia motiivejaan lähtea Suomen kylmyydesta Guatemalan ylängöille kahlaamaan kaduille, kun vettä tulee tunnissa enemmän kun Suomessa vuodessa.

Guatemala ei tosiaan taida olla mikään paratiisirantakohde. Tää on hyvin erilaista verrattuna Meksikoon. Meksiko tuntuu ihan Ruotsilta Guatemalan jälkeen. Eniten mua ahdistaa varmaan nää välimatkat. 100:n kilsan matkaan menee sellaset mukavat neljä tuntia täyteen pakatuilla rämisevillä museokoulubusseilla.

Pientä kulttuurishokkia siis havaittavissa ja ollaan päästy vasta Guatemalaan. Käydaan täällä Xelassa varmaankin pienimuotoinen kielikurssi ja kiipeillään tulivuorelle. Mun on vaan aika vaikee hengittää täällä, kun ollaan niin korkeella.

Mä pelkään et mul iskee ikävä jossain vaiheessa. Yritän olla ajattelematta
koko valtiota ja varsinkin Anttia. Ehkä sekään ei koko reissua toimi. Tänään oli ideana soitella kotiin skypellä, mutta mun nörttitaidot ei taas riitä. Perkele, ekaa kertaa tän reissun aikana ärsyttää joku juttu!

Guatemala on kovin halpa mesta. Maksetaan privahuoneesta 60 quetzalia yö. Eli sellanen 3 auroa/naama. Mikään ei muutenkaan maksa juuri mitään. Sopii siis loistavasti mun budjetille. :)

Ei kommentteja: